Nadležni su danas u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine razgovarali o tome kako poboljšati granične prelaze u svrhu ekonomskog razvoja.
Naime, predsjednik VTK BiH Ahmet Egrlić je podsjetio da se vanjskotrgovinska razmjena u posljednjih 15 godina udvostručila, a da je broj graničnih prelaza je ostao isti.
“Samo su dva granična prelaza sa sanitarnim, inspekcijskim uslovima. Više od 90 posto robe se transportuje preko Graničnog prelaza Gradiška, koji je žila kucavica bh. ekonomije. Imamo problem s protokom roba u Brčko distriktu. Imamo problema s prelazima sa Srbijom i Crnom Gorom. Bh. privreda trpi štetu od milijardu KM zbog čekanja na graničnim prelazima”, ukazao je Egrlić.
Predsjednik Privredne komore Republike Srpske Goran Račić je istakao da će problem s novim Graničnim prelazom (GP) Gradiška biti taj što će u prvim danima poslije otvaranja biti isključivo za putnike. Upozorio je da će problem biti ako GP Gradiška ne zadrži status prelaza prve kategorije.
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staša Košarac (SNSD) nije zadovoljan odnosom Hrvatske po pitanju unapređenja transporta robe preko granice.
“Hrvatska je deklarativno zainteresirana, ali na primjeru prelaza Stara Gradiška vidimo da postoje značajni problemi. Naime, Hrvatska nije instalirala inspekcijske službe neophodne za prelaz prve kategorije, a mi smo to uradili. Zato trebamo pregovarati s Hrvatskom jer od nje potpuno ovisimo”, istakao je.
Tvrdi da je o ovom pitanju u oktobru prošle godine obavijestio šefa Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini Luigija Sorecu i hrvatskog ambasadora u Bosni i Hercegovini Ivana Sabolića, ali da do danas nije dobio odgovor. Prema riječima Košarca, ne možemo biti puki izvršilac ambicija bilo koje članice EU, u ovom slučaju Hrvatske.
Ne podržava uvođenje bilo kakvih recipročnih mjera Hrvatskoj jer smatra da bi se tim mjerama ugrozila vanjskotrgovinska razmjena Bosne i Hercegovine.
(klix.ba)












