Čovjek koji je na kraju postao glavni pilot za kokain Pabla Escobara otkrio je da je u početku odbio ponudu za posao od ozloglašenog kolumbijskog narko-bosa jer je bio zadovoljan sa četiri miliona dolara mjesečno koje je zarađivao radeći za konkurenciju, piše britanski Guardian.
U novom podcastu, za koji se vjeruje da je njegov prvi intervju otkako su ga vlasti uhapsile u njegovoj vili na Floridi 1988. godine, Tirso “TJ” Dominguez ispričao je kako je promijenio mišljenje kada mu je Escobar, poznat kao Patrón – ili gazda – ponudio platu pet puta veću: 20 miliona dolara mjesečno.
“Imao sam 30 Lamborghinija i oblačio sam se skupo. Dovozili su mi auto koji se slagao s košuljom koju sam odlučio nositi tog dana”, kaže Dominguez o svom tadašnjem načinu života u osmodijelnom dokumentarnom podcastu pod nazivom Cocaine Air, čija je kopija dostavljena Guardianu.
Intervju koji je Dominguez dao voditelju podcasta Cocaine Air, Johnathanu Waltonu, nakon što je proveo više od deset godina u zatvoru zbog trgovine drogom i pranja novca, pruža oštar, iz prve ruke prikaz onoga što bi nekoga moglo motivisati da radi za jednog od najzloglasnijih kriminalaca na svijetu.
Escobar je bio umiješan u ubistva, otmice i bombaške napade prije nego što su ga kolumbijske specijalne snage ubile 1993. godine.
Kako je ispričao Waltonu, Dominguez se počeo baviti švercom droge krajem 1970-ih, nakon što mu je otac, građevinski poduzetnik sa juga Floride, iznenada preminuo od raka usred izgradnje tvornice šećera na Haitiju.
Dominguez kaže da je tada imao 20 godina, te da su ga potom prevarila dva bankara iz Miamija koji su mu odbili dati 14 miliona dolara kredita koji je njegov otac bio osigurao prije smrti.
Očajan da prikupi kapital za šećeranu, Dominguez, čija je majka bila domaćica, naučio je upravljati avionom kako bi zaradio nešto novca krijumčareći marihuanu u SAD s Bahama i iz Kolumbije.
Kaže da je prešao na šverc kokaina nakon što je bacio pošiljku marihuane vrijednu 800.000 dolara u pogrešan čamac, zbog čega su ga njegovi dobavljači oteli i zaprijetili da će ubiti njega i njegovu porodicu ako im brzo ne nadoknadi gubitak.
Najbrži način da vrati izgubljeni novac bio je da odveze avion pun kokaina za drugog dobavljača, što je, prema njegovim riječima, i učinio.
“Nikad nisam želio imati posla s kokainom jer su [krijumčari] kokaina bili loši momci koji su ubijali. Ne podržavam drogu. Nikad nisam koristio drogu. Bio sam žrtva prevare koja me zapravo gurnula u tom pravcu”, kaže Dominguez.
Ipak, taj prvi let mu je, kako kaže, donio milion dolara da isplati bijesne dobavljače marihuane. Kaže da je to bilo dovoljno isplativo da se odluči trajno posvetiti krijumčarenju kokaina, dokazavši se kao neko ko je tačan i profesionalan, te koji nikad nije izgubio pošiljku.
Dominguez kaže da je njegova pouzdanost na kraju privukla pažnju Escobara, koji ga je pokušao regrutovati u svoj kartel. Ipak, Dominguez, poznat i po nadimku Tito, u početku nije bio zainteresovan, rekavši da mu je bilo sasvim u redu sa četiri leta mjesečno po milion dolara po letu.
“Iskreno, Pablo Escobar mi ništa nije značio. Bio sam pun sebe. Zarađujem 4 miliona dolara mjesečno. Šta tu ne valja?”, kaže Dominguez.
Escobar je tada ponudio da mu plaća četiri leta mjesečno po 5 miliona dolara po letu. Dominguez je procijenio da 20 miliona mjesečno, što bi danas bilo oko 60 miliona s uračunatom inflacijom, nije ponuda koju se može odbiti. I tako je, kako kaže, počeo letjeti isključivo za Escobara.
Ta cijena je očito postala previsoka čak i za Escobara, koji je kasnije počeo Dominguezu plaćati u kokainu. Tada je Dominguez od krijumčara postao i diler, što znači da je mogao letjeti s robom, prodavati je, skupljati novac, prati novac i ulagati, sve sam, bez posrednika.
“Uradio sam ono što nijedan krijumčar u historiji krijumčarenja nije uradio”, pohvalio se Dominguez Waltonu.
U posebno upečatljivom trenutku prve epizode podcasta Cocaine Air, Dominguez čita iz memoara koje je koautorirao Escobarov brat, njegov knjigovođa Roberto Escobar, u kojima se tvrdi da je TJ imao flotu od 30 aviona i bio jedan od glavnih prevoznika za Escobarovo carstvo droge.
Dominguez se prisjeća kako je na vrhuncu moći posjedovao vilu, firmu koja je prodavala mobilne telefone u vrijeme kad su koštali po 5.000 dolara, stambeni kompleks, firmu za čarter letove i brodove, te salon za prodaju luksuznih automobila. Čak je uzgajao planinskog lava kao kućnog ljubimca, kojeg je nazvao Top Cat.
Ali sve se srušilo jednog ranog jutra u aprilu 1988. kada su federalni istražitelji, naoružani puškama i helikopterima, upali u njegovu kuću i uhapsili ga. Tužitelji su ga zajedno s još 12 saradnika optužili da su ilegalno unijeli više od pet tona marihuane i kokaina u južnu Floridu od jula 1984. do decembra 1985., kako su izvijestili Miami Herald i Sun Sentinel.
Zvaničnici su tvrdili da je Dominguezov salon luksuznih automobila u Fort Lauderdaleu i druge njegove firme u tom području zapravo služile kao paravan za višemilionski lanac krijumčarenja droge.
Zaplijenili su dvadesetak luksuznih automobila, Lamborghinije, Ferrarije, Excalibure i Pantere, i pet aviona ukupne vrijednosti skoro tri miliona dolara koje su stavili na aukciju, uz druge posljedice za Domingueza.
Godine 1991., otprilike dvije godine prije nego što je Escobar ubijen, Dominguez je priznao krivicu za distribuciju kokaina i marihuane, kao i za ilegalno pranje novca. Proveo je 13 godina u zatvoru, uključujući dvije godine u samici nakon što ga je jedan zatvorenik prijavio jer je iz ćelije uspio kupiti helikopter i planirao bijeg.
Dominguez je objasnio da je, prije nego što je uhvaćen, dao upute pilotu da sleti na zatvorski teren i da ga “samo prebaci preko ograde.”
“Nedaleko je bio kanal – imao sam auto koji me čekao,“ kaže Dominguez u podcastu.
Danas, u 73. godini, Dominguez je rekao u podcastu da smatra kako je svoj dug društvu odradio i da teži da postane legitiman poduzetnik.
(klix.ba)