Pojavila se nova snimka jučerašnjeg urušavanja nadstrešnice na željezničkom kolodvoru u Novom Sadu u kojem je poginulo 14 ljudi.
Na snimci se vidi da se betonska nadstrešnica urušava s desne strane. Za sekundu ili dvije cijela konstrukcija survala se na tlo.
Upozoravamo da bi nekim čitateljima snimka mogla biti uznemirujuća.
Nakon jučerašnje nesreće na Željezničkoj stanici Novi Sad, u kojoj je život izgubilo 14 ljudi uslijed pada nadstrešnice, ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da “nadstrešnica nije bila rekonstruirana.”
U međuvremenu, na stranici gradnja.rs dogodile su se brojne izmjene u tekstovima o radovima na toj željezničkoj stanici, a pojavila se i snimka koja pokazuje da se na nadstrešnici ipak radilo prije nekoliko mjeseci. Zasad nije jasno što se točno radilo.
Inženjer: Ministar ne govori istinu da se nije radilo na nadstrešnici
Da Goran Vesić nije govorio istinu kad je rekao da na nadstrešnici nije bilo radova, za N1 je potvrdio inženjer geologije Zoran Đajić, koji je do ožujka 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu.
“Prvo, nije istina što izjavljuju službenici. Na nadstrešnici se radilo. U prvoj fazi popravljena je keramika na stropnom dijelu i obavljeno je samo kozmetičko uređenje nadstrešnice. U drugoj fazi, tijekom radova na fasadi zgrade i rekonstrukciji kamene obloge, poslao sam u ožujku 2023. izvješće izvođačima, a svi su dobili ta izvješća, od ministarstva nadalje, u kojem sam tražio da se sa pročelja zgrade skinu mramorne ploče i provjeri kakva je podloga ispod njih, podloga popravi i postave nove mramorne ploče, što je bilo predviđeno projektom,” rekao je.
Na pročelju su, kako kaže, bile postavljene utege koje su držale nadstrešnicu. Utege su sajle koje se s krova spuštaju kako bi ojačale konzolu nadstrešnice.
“Nadstrešnica nije imala stupove. Držala se tako što je konzola bila vezana za zgradu, a nosivost cijele nadstrešnice osiguravale su utege prikačene za vrh zgrade, upravo na onom prepoznatljivom zupčastom dijelu. Da su tada skinute ploče, vjerojatno bi se primijetilo da podloga nije dobra i možda bi se otkrilo da su utege korodirale,” rekao je Đajić.
Dodao je da je nadstrešnica naknadno dodatno pokrivena staklom i da su ploče koje je trebalo zamijeniti samo prefarbavane.
Rekao je još da “tko je god bio odgovoran, morao je provjeriti nosivost tih utega – statiku i sve proračune da bi se utvrdilo može li se nadstrešnica dodatno opteretiti”.
Tužiteljstvo ispituje više od 20 ljudi
Večeras se ispred kolodvora okupljaju brojni građani. Veliko raskrižje ispred željezničke stanice je blokirano. Građani su uklonili zaštitnu traku, blokirali raskrižje i došli do prilaza stanici. Okupljeni su tom prilikom istaknuli imena 14 poginulih u jučerašnjoj tragediji.
Ranije tijekom dana, na tom istom mjestu gdje se tragedija dogodila, moglo se vidjeti kako sudski vještaci uz pomoć vatrogasaca i njihovog krana provode određenu vrstu uviđaja.
Provjeravali su krov zgrade željezničke stanice na mjestima gdje su bile povezane čelične šipke za krov, odnosno šipke koje su nosile dio koji se srušio na ljude.
Tužiteljstvo je priopćilo da će tijekom dana ispitati više od 20 osoba, među kojima će biti i ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić, zatim direktorica javnog poduzeća Infrastrukture željeznice Srbije Jelena Tanasković te njihovi suradnici koji su bili u lancu odgovornosti tijekom rekonstrukcije Željezničke stanice u Novom Sadu.
(index.hr)