Home Scitech Auto i moto Kina: Pogledajte kako izgleda prvi leteći automobil na svijetu

Kina: Pogledajte kako izgleda prvi leteći automobil na svijetu

Kada čitamo predviđanja kako će svijet izgledati u budućnosti, nemoguće je da tu barem jednom ne bude napisano nešto o letećim automobilima.
Oni se odavno spominju u kontekstu velikih tehnoloških dostignuća koja bi mogla promijeniti svijet, a mnogi ih smatraju najvećom promjenom s kojom će se čovječanstvo upoznati u budućnosti.

Naravno, često se futurističke prognoze ispostave potpuno netačnim, ali činjenica je da se u svijetu već neko vrijeme razvija automobil koji nema točkove i ne vozi po cesti, već leti, što je dokaz da se ide u tom pravcu.

U pekinškom muzeju automobila (Beijing Auto Museum) imali smo priliku vidjeti prvi proizvedeni leteći automobil na svijetu – XPeng X2.

Radi se o modelu koji razvija kineska kompanija XPeng AeroHT i koji izgleda kao savršeni mix automobila i helikoptera.
onstruisan je za dvije osobe i težak oko 360 kilograma, dok je najveća težina koju može podnijeti prilikom polijetanja 560 kilograma.

Najveća brzina letenja iznosi 130 km/h, a maksimalno trajanje leta 35 minuta u idealnim uslovima, što je i dalje prilično kratko i na čemu će se raditi u budućnosti.

XPeng X2 proizveden je prilično davno, a prvi let je imao u Dubaiju u oktobru 2022. godine kao dio prezentacije za urbanu zračnu mobilnost. U augustu 2023. X2 je izveo let preko rijeke (“cross-river flight”) u kineskom gradu Changsha, što je označeno kao značajan tehnološki iskorak za kinesku leteću-auto industriju.

Leteći automobil je testiran i naredne godine u Guangzhouu, a u junu ove godine je kineska kompanija XPeng AeroHT izvela test komunikacionog sistema za leteća vozila, u okviru svog programa za leteći automobil, u sklopu kojeg je letio i model X2. Testiranja i dalje traju i trajat će sve dok se ne ispune svi sigurnosni uslovi za njegovu masovniju upotrebu.

Što se tiče sigurnosnih aspekata, leteći automobil je dobio poseban certifikat za let od Civil Aviation Administration of China (CAAC), što znači da je regulacijski pregledan za “sigurno letjenje pod određenim uslovima”. Ima po osam motora i propelera, što znači da ako jedan ili više motora otkažu, vozilo ima rezervu. U nekim izvorima se navodi i balistički padobran za slučaj ozbiljnog otkaza sistema.

XPeng X2 ima sistem autonomnog letjenja, odnosno automatskog povratka, kao i sisteme za nadzor okoline (radari, kamere, senzori) kako bi se povećala sigurnost leta.

Jednom kada ovaj i slični modeli prođu sva testiranja i budu pušteni u pogon, neće se moći voziti samo sa klasičnim vozačkim dozvolama. Letovi će, naravno, zahtijevati regulaciju: zračnu dozvolu, zoniranje, sigurnost i kontrolu zračnog prometa, posebno u urbanim područjima.

Vanja Vukmirović

(Vijesti.ba)