Put između Zagreba i Beograda, koji danas izgleda kao daleka vizija, prije skoro jednog stoljeća bio je svakodnevna realnost. Još 1938. godine vozovi su prelazili 412 kilometara između dva grada za svega četiri sata. Sedam decenija kasnije ta vožnja trajala je duplo duže, a danas direktne veze više nema.
Evropski plan razvoja brzih željeznica predviđa da bi do 2035. godine glavni gradovi Srbije i Hrvatske ponovo mogli biti povezani direktnom prugom, i to brzinama do 160 km/h. Time bi se gotovo 100 godina kasnije ponovio standard iz Kraljevine Jugoslavije.
Direktna linija Beograd-Zagreb ukinuta je tokom pandemije koronavirusa, a iako se život vratio u normalu vozovi nisu. Trenutno između dva grada saobraća samo teretni saobraćaj.
Obnovljena veza Beograd-Zagreb samo je dio mnogo šire mreže “Connecting Europe through High-Speed Rail”, kojom EU do 2040. planira snažno unaprijediti željezničke pravce širom kontinenta. Osim zemalja članica, u plan su uključene i države regiona – među njima Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Sjeverna Makedonija.
Nakon godina potpunog gašenja međunarodnih linija, pravac prema Ljubljani ponovo se pojavljuje na evropskoj karti. Na relaciji Zagreb-Ljubljana vozovi bi, prema planu, mogli saobraćati do 2040. godine, brzinom do 160 km/h, uz česte promjene maksimalnih brzina.
Do 2040. godine očekuje se i povezivanje Beograda i Prištine, kao i uspostavljanje modernih linija prema Sarajevu – preko Slavonskog Broda.
(crna hronika)
BONUS VIDEO: Donosimo premijeru prve epizode serijala “Jedinstvo kroz vrijeme”, projekta koji bilježi autentična svjedočanstva ljudi zaslužnih za najblistavije stranice crveno-bijele historije.












